dimecres, 10 de desembre del 2014

7. CONCLUSIÓ

L’objectiu del treball era conèixer com reestructurar una finca agrícola i dissenyar un procés per etapes. Tal com he explicat a la introducció, dur-ho a terme comporta assumir un elevat cost econòmic i buscar assessorament per tal d’adquirir  coneixements sobre les particularitats de la finca en concret que ajudin a fer rendible l’esforç.

Sempre m’ha agradat dissenyar, pensar com seria una finca perfecta. La perfecció no existeix però mica en mica t’hi pots apropar. Aquest treball m’ha servit per introduir-me en el món de la viticultura, una professió que en els darrers anys ha agafat una consistència diferent i a la que segurament m’acabaré dedicant. Durant l’elaboració d’aquest projecte, el contacte amb persones properes al món de la vinya m’ha fet adonar de les diferències entre les formes de treballar actuals i les de fa no tants anys. Ara es necessita més planificació, més coneixements teòrics, bàsicament perquè és un món que s’ha complicat molt i ja no pot abastar tot el procés una mateixa persona: gestionar, treballar,...

Va ser difícil l’inici, ja que la recerca d’informació no va ser senzilla. A internet només trobava apartats o molt generals o massa específics. Em vaig posar en contacte amb l’actual rabasser de la finca, que és el que ha iniciat el procés de reestructuració. També vaig parlar amb el meu avi, actual propietari de la finca i el qui més la coneix. La font d’informació que m’ha ajudat més van ser els documents de viticultura facilitats per la facultat d’enologia de la URV.  

M’ha motivat també el fet que la reestructuració d’aquesta finca és un projecte real que ja hem començat a realitzar, i que ara ja en coneixem una mica millor el camí a seguir per aconseguir que en el futur es recuperi la productivitat de la vinya i s’aconsegueixi una bona qualitat.

És un procés a finalitzar a mig termini, i que un cop controlat potser permetrà pensar en altres feines possibles, com poden ser l’elaboració del propi vi, tal com es feia abans. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada